Nakon što je prošle godine postao najgledaniji u povijesti naše kinematografije te izazvao pravu senzaciju na velikom festivalu u Karlovym Varyma, film Vinka Brešana “Svećenikova djeca” krenuo je u svjetsku kinodistribuciju. Prema podacima servisa Box Office Mojo, samo u Brazilu u deset tjedana prikazivanja gledalo ga je više od trideset tisuća ljudi, dok je u Italiji u prvom vikendu otvaranja privukao više od šest tisuća gledatelja! U Švedskoj i Poljskoj kinodistribucija je već završena, u srpnju počinje u Danskoj, Mađarskoj i Južnoj Koreji, u kolovozu u Njemačkoj...
O njegovoj međunarodnoj distribuciji brine se velika francuska distribucijska kuća Wide, koja je otkupila prava na film i sada o njemu pregovara s lokalnim distributerima.
– U svjetlu predstojećeg Svjetskog nogometnog prvenstva, možemo reći da Hrvatska već igra u Brazilu – kaže nam tim povodom Brešan, koji podsjeća da je ovo prvi put od osamostaljenja da neki hrvatski film igra u kinodistribuciji spomenutih zemalja.
O kolikim se razmjerima uspjeha radi, zbrojio je njegov producent Ivan Maloča iz Interfilma. Potvrđeno je kaže, da će “Svećenikova djeca” igrati u 29 zemalja na pet kontinenata – u Europi, Aziji, Južnoj i Sjevernoj Americi te u Australiji! Iako je zainteresiranih bilo i prije, interes za “Svećenikovu djecu” naglo je porastao nakon nominacije za nagradu Europske filmske akademije, za koju se film natjecao u konkurenciji s novim filmovima redateljskih veličina Pedra Almodovara i Susane Bier, koja je na kraju pobijedila.
– Kategorija komedije godine u kojoj smo bili nominirani uvedena je upravo s ciljem da se europski film profilira i kao komercijalni kinoproizvod, a ne samo kao art roba. Europa godišnje proizvodi gotovo dvostruko više filmova nego Amerika, ali hollywoodski filmovi još vladaju kinima. Došlo je vrijeme da se i to promijeni – kaže Maloča. Brešan dodaje da je to uspjeh u svjetskim razmjerima, te da korist od te činjenice nadrasta njihovu zadovoljštinu.
– Film kao umjetnost, bez dvojbe, ima najveću moć prezentiranja neke nacionalne kulture, a može ostvariti i određeni komercijalni ili turistički efekt. Ta je činjenica važna s obzirom na to da se pri zadnjem rebalansu u kulturi od svih kulturnih djelatnosti najviše oduzelo filmu – naglasio je Brešan. “Svećenikova djeca” su s više od 158 tisuća domaćih gledatelja najgledaniji hrvatski film u 21. stoljeću.
film napravljen po nalogu partije..zato je i dobio lovu..cilj pljuvanje crkve preko filma ..