Ekskluzivno

Svi smo mi kanibali, poručuju umjetnici mlađe generacije

'KANIBALI_nnn_kul_230311'
Foto: ''
1/3
24.03.2011.
u 23:12

Od mitskog Grada Svjetlosti uvijek se očekuje savršenstvo i raznolikost, a upravo to nude njegovi brojni muzeji i galerije

Od Pariza se uvijek očekuje savršenstvo, tako da ni u pogledu proljetnih izložbi nismo očekivali – ni dobili – ništa manje. Počelo se vrlo raskošno izložbom Lucasa Cranacha, jednoga od najvećih umjetnika njemačke renesanse, u Musée du Luxembourg.

Izložba "Cranach i njegovo vrijeme" (do 23. svibnja) otkriva svu širinu slikarova rada, objašnjava njegovo mjesto u povijesti umjetnosti, ali i sudjelovanje u društvu svog doba, razdoblju obilježenom velikim političkim i vjerskim previranjima. Slijedimo li tijek povijesti umjetnosti, dolazimo do izložbe "Priroda i ideal: krajolik u Rimu, 1600. – 1650." postavljene u Grand Palaisu (do 6. lipnja). Izložba se usredotočuje na ključnu točku kada je krajolik postao "nezavisna" tema slikarstva. A to se dogodilo u Rimu početkom 17. stoljeća, kada su krajolici prestali biti samo ukras. Izložena su djela Carraccia, Elsheimera, Rubensa, Poussina.

Mračna renesansa

Fondacija Mona Bismarck do početka lipnja predstavlja "Gustave Courbet i ljubav prema prirodi", izložbu kojom se odaje počast Courbetu, utemeljitelju realizma, pravcu koji je u doba radikalnog akademizma značio revoluciju umjetničkog izraza. Courbet je bio među prvima koji su slikali u prirodi. Odbacio je romantične pejzaže i idealiziranje ljudi i prizora, izvršivši ogroman utjecaj na cjelokupno europsko slikarstvo sredinom 19. st. U Musée Maillol otvorena je izvrsna izložba "Kipar Miró" (do 31. srpnja). Skoro stotinjak skulptura, 22 rada u keramici i 20 radova na papiru posuđeno je iz čuvene Fondacije Marguerite at Aimé Maeght, a autorica izložbe Isabelle Maeght unuka je slavnih kolekcionara.

Suvremena skulptura i instalacije mogu se pak vidjeti u Centre Pompidou na izložbi "My way" autora Jean-Michela Othoniela, vrlo nadarenog francuskog kipara srednje generacije.

Dom memorije

Riječ je o umjetniku koji ima strast prema svim vrstama metamorfoza, sublimacija i transmutacija, kao i sklonost prema materijalima s reverzibilnim svojstvima. I šećer na kraju – La maison rouge predstavlja Chiharu Shiotu, izvanrednu japansku umjetnicu s berlinskom adresom. "Dom memorije" naziv je izložbe (do 15. svibnja) koja se sastoji od dvije velike instalacije – "Odakle dolazimo i što smo" te "Poslije sna". U potonjoj umjetnica razvlači crnu vunu iz zidova, podova i stropova te njome stvara impresivne grafičke mreže kroz koje posjetitelji moraju proći. U La maison rouge može se vidjeti i izložba "Svi smo kanibali" koja se temelji na kanibalizmu i njegovoj prezentaciji u suvremenoj umjetnosti. Izlažu mlađi umjetnici u različitim medijima – fotografija, video, instalacija, skulptura...

Najvažnije od onog što slijedi jest megaizložba Keesa van Dongena u Musée d'Art Moderne, retrospektiva mračnog ali sjajnog slikara Odilona Redona u Grand Palaisu, dijalog između dva brata Caillebottea – Gustavea i Martiala u Musée Jacquemart-André, Anish Kapoor na Monumenti u Grand Palaisu, te dva sajma umjetnosti: suvremenog crteža i ArtParis, sajam suvremene umjetnosti koji okuplja više od 120 galerija iz 17 zemalja.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije