Hrvatsko dizajnersko društvo

Velika izložba najboljih znakova i logotipa bivše Jugoslavije

Foto: HDD Galerija
1/2
09.05.2023.
u 13:48

Na izložbi "Yugo.logo - Grafička identifikacija u Jugoslaviji", koja se otvara 11. svibnja u zagrebačkoj HDD galeriji, svojevrsni je “hall of fame” nekih od najznačajnijih i najproduktivnijih dizajnera s područja bivše Jugoslavije

Predstavit će se više od 400 znakova i logotipa vizualnih komunikacija s prostora nekadašnje Jugoslavije nastalih od polovice 20. stoljeća do devedesetih godina. Izložba se oslanja na istoimeni online arhiv koji je pokrenuo beogradski grafički dizajner Ognjen Ranković, a u povodu otvorenja održat će se kraći razgovor s njime.

Po riječima Irme Puškarević, korist takve digitalne arhive ogleda se ponajprije u tome što je ovakva zbirka grafičke identifikacije široko dostupna, interaktivna i dopunjiva, a kroz opcije dijeljenja, čuvanja i pravljenja inspirativnih mapa, postaje istraživački i didaktički alat za studiozne analize formalnih, likovnih i značenjskih karakteristika identifikacijskog znaka. U tekstu o izložbi ustvrdila je da ti radovi pružaju mogućnost da se sagleda razvojni put idejnih rešenja pod okriljem društveno-političkih etapa koje su obilježile nastajanje, uspon i kraj Jugoslavije

Digitalni dio projekta dopunjen je izložbom i publikacijom, a radovi 142 jugoslavenska dizajnera nastali od 1945. do 1992. predstavljeni su kroz 12 kategorija.  Prikazana su djela, među ostalim, Milana Vulpea, Judite Skalar, Dževada Hoze, Mirjane Martinović, Miloša Ćirića, Sanje Iveković, Kostadina Tančeva, Blaženke Kučinac, Borisa Ljubičića, Majde Dobravec, Matjaža Vipotnika, Mojce Vogelnik, Josipa Estera, Zorice Janjić, Vasila Micevskog, Milene Lazarević, Jania Bavčera.

Suradnica izložbe Sanja Rotter napomenula je kako je i industrijski dizajner u socijalističkoj Jugoslaviji bio anonimni arhitekt, radnik u industriji kao i svaki drugi, dok je grafički dizajner često bio školovani umjetnik koji je stalno ili povremeno „zalazio u komercijalu“.  Objasnila je da se danas među mlađim generacijama koje se Jugoslavije sjećaju malo ili nikako, pojavila želja i potreba da istraže i bilježe dizajnersko sjećanje tog vremena, pa sada postoje neformalni, entuzijastični ljubitelji i istraživači tadašnjeg dizajna i arhitekture.

Na izložbi će se predstaviti više od 400 znakova i logotipa vizualnih komunikacija s prostora nekadašnje Jugoslavije
Foto: HDD Galerija

Jedan od njih je Ognjen Ranković čiji interesi obuhvaćaju dizajn ambalaže, brendiranje, tradicionalne tehnike tiska, uličnu umjetnost i fotografiju. Sudjeluje u realizaciji preko 100 komercijalnih projekata, te na više grupnih izložbi. Njegova zagrebačka izložba će biti otvorena do 26. svibnja.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije