ZANIMLJIVO

Istraživanje pokazalo: Pijenje kave prije kupnje može uzrokovati impulzivno trošenje novaca

Shutterstock
08.08.2022.
u 12:41

Istraživači su promatrali navike potrošnje ljudi kojima je dano piće prije ulaska u trgovački centar što je uključivalo kofein, piće bez kofeina i vodu

Ako želite uštedjeti novce, trebali biste izbjegavati kofein prije sljedećeg odlaska u trgovinu jer to može utjecati jedno na drugo. Tako je barem pokazalo novo istraživanje, u kojem je zaključeno da ispijanje kave prije odlaska u kupovinu može potaknuti impulzivnije trošenje. Istraživanje je objavljeno u Journal of Marketing, a pokazalo je i da to može utjecati i na vrstu potrošnje, budući da su istraživači otkrili da ljudi koji vole piti kavu, više novaca 'bacaju' na hedonističke stvari poput luksuznih odmora ili, primjerice, skupih svijeća, piše Metro.

Vino za srce, a šampanjac za mozak? Doznajte zašto su dobra ova alkoholna pića

1/6

Istraživači su promatrali navike potrošnje ljudi kojima je dano piće prije ulaska u trgovački centar što je uključivalo kofein, piće bez kofeina i vodu. Rezultati su pokazali da je skupina koja je konzumirala kofein, potrošila znatno više novca i kupila veći broj artikala, od onih koji su pili piće bez kofeina ili vodu. Utvrđeno je i da su oni koji nisu pili kavu, novce trošili na razumnije stvari poput kemijskih olovaka, papira i tinte ili kuhinjskog pribora. 

Ključni zaključak bio je da su istraživači primijetili da kava čini kupce energičnijima i da je to uzbuđenje učinilo pojedince svjesnijima zadovoljstva koje mogu dobiti od određenih artikala. 

- Kofein, kao snažan stimulans, oslobađa dopamin u mozgu, što uzbuđuje um i tijelo. To dovodi do višeg energetskog stanja, što zauzvrat pojačava impulzivnost i smanjuje samokontrolu. Kao rezultat toga, unos kofeina dovodi do impulzivnosti pri kupnji u smislu većeg broja kupljenih artikala i veće potrošnje - objasnio je jedan od istraživača. 

Kuharica tvrdi da pogrešno čistimo dasku za rezanje: Ima trik za uklanjanje nečistoća i bakterija!  

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije