Većina hrvatskih turista i dalje dolazi ponajprije radi mora i odmora, zabave i novih doživljaja, ali odmah potom slijede oni koje motivira upoznavanje hrvatske gastronomije.
Svake ih je godine sve više i više. Primjerice, 2010., prema istraživanju Instituta za turizam, Hrvatsku je motivirano prije svega našom gastronomijom za odmor izabralo 22 posto turista, odnosno dva posto više nego 2008., kad se provodilo prijašnje istraživanje o stavovima i potrošnji turista.
Dakako, prave gozbe jelima domaćina nema bez dobrih, autohtonih vina. Toga su svjesni i organizatori regionalne konferencije o vinskom turizmu koja će se u ponedjeljak održati u međimurskim Toplicama Sveti Martin.
Prvi takav skup, koji će okupiti predavače iz četiriju zemalja, Hrvatske, Mađarske, Slovenije i Srbije, trebao bi potaknuti razvoj vinskog turizma i suradnju, kako lokalnu tako i regionalnu. Jedna od zanimljivih tema su, recimo, vinske ceste Balkana, odnosno moguće povezivanje i zajednička prezentacija i promocija.
"Vinski turizam jedna je od novijih grana turizma i u velikoj je ekspanziji. Bitna je činjenica da Hrvatska, kao i ostale susjedne države u regiji, može ponuditi velik broj autohtonih sorti vina, ali isto tako i zanimljivih i ekološki uzgojenih namirnica, što je turistima itekako zanimljivo jer je toga u visokorazvijenim zemljama sve manje. U vinskom turizmu vino služi kao lokomotiva gospodarskog razvoja destinacije, a ljudi koji obilaze podrume rado će probati i ostale delicije, upoznati povijest i kulturu destinacije, kupiti pokoji suvenir i slično", poručuju organizatori iz udruge za kulturu stola G.E.T.
>>Evo što je Hrvatima najbolje, a što najgore u Lijepoj Našoj
>>Rekordno – u 5 mjeseci 95.000 turista i pola milijuna noćenja