Njemačka bi ipak mogla pribjeći uvođenju naplate vožnje autocestama ako se usvoji prijedlog koji je iznio za Frankfurter Allgemeinen Zeitung ministar prometa Alexander Dobrindt, inače član bavarskoga CSU-a, stalnog partnera CDU-a Angele Merkel.
Bavarci se zalažu već dugo za vinjete za strance, koji ne plaćaju ništa, dok građani Njemačke cijenu vožnje imaju uračunatu u porez na vozila. Bavarska Kršćansko-socijalna unija uvođenje vinjeta za osobna vozila, jer teretna već to plaćaju, postavila je kao uvjet za ulazak u vladu. Prema nekim najavama, godišnja vinjeta mogla bi stajati 100 eura, a za deset dana plaćalo bi se 10 eura. Njemačka, koja ima 13 tisuća kilometara autocesta i 40 tisuća kilometara brzih cesta, već dugo ne renovira autoceste kako bi trebalo, kolnici su u lošem stanju i stalno se popravljaju. Bi li naplatom vinjeta prikupila novac za to? Možda to ipak nećemo vidjeti jer se uvođenju cestarina protivi kancelarka Angela Merkel, no SPD bi mogao biti za.
Pitanje je k svemu može li se cestarina naplaćivati samo strancima jer tako nešto znači i diskriminaciju, odnosno moglo bi pasti jer narušava pravila zajedničkog tržišta u EU. U Austriji cestarinu plaćaju svi i ubere se oko 1,5 milijardi eura godišnje.
>> Vlada pita EK: Smijemo li jamčiti za kredit HAC-u?
očito da i Deutschlandu ne cvetaju ruže