Dionica od 25 km

Testirali smo električni bicikl od Zagreba do Samobora, evo koliko baterije je potrošio i kako je reagirao na uzbrdicama

Foto: VL Native tim
1/12
20.06.2024.
u 11:47

Na ovogodišnjoj Večernjakovoj biciklijadi testirali smo električni bicikl Fischer Montis 5.0

Kao ljubitelj biciklizma koji voli istraživati različite vrste terena, oduševljeno sam prihvatio zadatak testiranja električnog bicikla Fischer Montis 5.0 na ovogodišnjoj Večernjakovoj biciklijadi. Već duže vrijeme želim probati jedan, a kako mi je ovo 10-a (jubilarna) biciklijada, bilo je vrijeme da ove godine napravim nešto drugačije. Električni bicikli postaju sve popularniji zbog niza prednosti koje nude u odnosu na tradicionalne bicikle, a spoiler alert, nisam ni ja ostao imun na sve dobro što nam je donijela elektrifikacija bicikala. 

Jedna ruta od 25 km tijekom sunčane subote u društvu par tisuća biciklista pokazala mi je zašto svi pričaju o električnim biciklima i zašto ih vidim sve više ujutro na putu do posla.

Foto: VL Native tim

Najveća prednost električnih bicikala je mogućnost aktiviranja pomoći pri pedaliranju. Električni motor pruža dodatnu snagu tijekom vožnje, olakšavajući savladavanje uzbrdica ili vožnju na duže udaljenosti bez velikog napora, jer je motor u Montisu s 50 nm momenta dovoljno jak da bez napora potjera bicikl uz nagib od 45 stupnjeva. To znači da ćete se i na najgore brdo popeti kao profić. 

U Samobor su svi stigli više manje “mokri kao miševi”, dok sam ja lagano pedalirao iza ekipe na  specijalkama i dresovima raznih biciklističkih klubova. Motor ima 4 načina rada, Eco, Tour, Sport i Boost, gdje Eco daje najmanje asistencije uz najduži doseg, dok Boost daje najjaču asistenciju uz manji doseg. Uz Eco način prijeći ćete 100ak km, dok će boost biti ograničen na 30, 40 km, ovisno o težini vozača, konfiguraciji terena i brzini vožnje. Asistencija općenito radi do cca 25 km/h, što je za većinu ljudi dovoljno, pogotovo kada znate da tih 25 km/h možete jednako lako održavati na ravnoj cesti, uzbrdici ili šumskom putu. Motor radi iznimno tiho i nećete ga čuti ili primijetiti u vožnji.

OSVOJI FISCHER MONTIS 5.0

Kako bismo proslavili još jedan pohod naših nogometaša na najsjajnije odličje, pripremili smo bogati kreativni natječaj za sve navijače! Sve što vi trebate napraviti je opisati svoj najluđi navijački trenutak i zašto zaslužujete osvojiti nagradu, a 3 najkreativnija odgovora osvajaju vrijedne nagrade.

Na natječaj se prijavite ovdje.

Prije svega, motor je impresivan. Zahvaljujući svestranosti i performansama koje nudi u različitim okruženjima, Montis 5.0 se iznimno dobro snalazi u gradskim gužvama. Snažan motor omogućava brza ubrzanja sa semafora, što je posebno korisno u jutarnjim gužvama. 

Prilikom pretjecanja mase biciklista u koloni do Samobora, nije bilo potrebe za prebacivanje u višu brzinu ili mahnitim pedaliranjem, bilo je dovoljno par puta brže okrenuti pedale i ubrzanje je bilo instantno. Unatoč nešto većoj masi, bicikl je okretan i lagan za manevriranje između vozila i pješaka zahvaljujući niskom težištu mase. Baterija ima više nego dovoljno kapaciteta za gradske vožnje, što ga čini idealnim za svakodnevne obveze poput odlaska na posao ili brzinske vožnje do trgovine. Ako ga ne držite cijelo vrijeme u boost načinu, vjerojatno ćete ga puniti jednom ili dva puta tjedno za normalne gradske uvjete vožnje. Baterija je potpuno integrirana u bicikl, ali ju pomoću ključeva koji dobijete uz bicikl možete izvaditi i odnijeti u ured, dom ili gdje god ju možete napuniti. Uz bicikl dolaze 2 ključa pa jedan bez problema može “živjeti” na privjesku s ostalim ključevima, dok drugi može biti doma na sigurnom.

Foto: Igor Kralj/PIXSEL

Meni se najbolja kombinacija asistencije pokazala Eco i Sport. Na ruti Večernjakove biciklijade između Zagreba i Samobora u dužini cca 25 km, kombinacijom Sport načina kod pretjecanja i kretanja te Eco načina za vrijeme normalne vožnje potrošio smo cca 25 posto baterije. Vožnja nije bila energična, vozilo se u koloni i bilo je puno djece, ali za većinu nas takav tempo će biti prosječna vožnja na duže ture. Pažljivijom vožnjom i isključivanjem električnog motora na manje zahtjevnim dionicama, 100 km ugodne lagane vožnje je sasvim realna opcija. Drugim riječima, ograničavajući faktor za duljinu vožnje ćete prije biti vi nego bicikl.

Vožnja po makadamu i neravnom terenu

Jedna od najvećih prednosti Montisa 5.0 je njegova sposobnost da se nosi s različitim vrstama terena. Po gradu i cestama će do izražaja doći pedaliranje bez znojenja, ali prava zabava kreće kada skrenete van uređenih cesta. Zahvaljujući snažnom motoru i geometriji rame, vožnja po makadamu i neravnom šumskom terenu je iznenađujuće udobna. Prednja suspenzija dobro apsorbira udarce, što čini vožnju ugodnom i stabilnom čak i na grubljoj podlozi. Bicikl lako prevladava i blage off-road staze, što ga čini idealnim za nas rekreativce koji volimo istraživati prirodu izvan gradske vreve. Tu pomažu i Maxxis Rekon MTB gume koje pružaju udobnu vožnju po ravnom i dovoljnu količinu gripa po off road stazama. Ono što oduševljava je lakoća kojom se možete vratiti uzbrdo i opet isprobati nizbrdicu ili odmoriti noge između zahtjevnih dionica.

Foto: VL Native tim

Montis 5.0 je opremljen hidrauličnim disk-kočnicama koje pružaju izvrsnu zaustavnu moć bez obzira na uvjete vožnje. Kočnice su precizne i brze, omogućuju sigurno kočenje čak i pri većim brzinama, a za to će vam biti dovoljan jedan prst. To je velika prednost u urbanom okruženju gdje se često događaju situacije u kojima treba odmah stati. U koloni biciklijade je par puta bilo neugodnih kočenja, no niti jednom se nije dogodilo da bicikl nije stao “u mjestu” pri nižim brzinama. Jednom kada se naviknete na osjećaj koji daju ručice kočnica, moći ćete precizno zaustaviti bicikl bez pretjeranog proklizavanja, čak i na nezgodnim nizbrdicama.

Foto: VL Native tim

Suntour XCT HLO vilica pruža udobnost i kontrolu na različitim terenima, a opcija zaključavanja vilice omogućuje vozačima da prilagode postavke vilice prema uvjetima vožnje. Iskusniji vozači će to cijeniti, a za sve ostale je dobro znati da jednog dana imate tu opciju ako će vam zatrebati. SRAM GX mjenjač s 10 brzina pruža širok raspon s preciznim i brzim mijenjanjem stupnjeva. Tzv. “single-chainring dizajn” smanjuje složenost i održavanje pogona, dok istovremeno pruža pouzdane performanse u različitim uvjetima vožnje. Po ravnici možete normalno održavati brzine između 30 i 33 km/h, doduše, u tim uvjetima nećete imati asistenciju električnog motora i oslanjat ćete se samo na svoje noge.

Kupiti ili ne kupiti

Pitanje oko kojeg se lome mnoga koplje je pravo Hamletovsko, kupiti ili ne kupiti e-bicikl? Mnogi tradicionalisti ne žele ni čuti za struju u biciklu, ali to su uglavnom oni koji nisu probali moderni električni bicikl. Montis 5.0 nudi nekoliko ključnih prednosti u odnosu na obični bicikl. Prije svega, snažni električni motor pruža dodatnu snagu koja olakšava vožnju na brdovitim terenima ili pri uzbrdicama, čime se smanjuje umor vozača. Općenito, takva asistencija u vožnji mnogima otvara mogućnosti o kojima nisu ni razmišljali. Bilo da se radi o istraživanju lokalnih cestica ili vožnji s prijateljima koji su “u treningu”. Također, električni bicikl je ekološki prihvatljiviji izbor u usporedbi s automobilom ili motociklom, dok istovremeno omogućava veću brzinu i udobnost u odnosu na tradicionalne bicikle ili električne romobile. Montis 5.0 kombinira snagu, stabilnost i dugotrajnu bateriju kako bi pružio iskustvo vožnje bez (puno) kompromisa.

Foto: VL Native tim

Da zaključimo, Fischer Montis 5.0 je izvrstan izbor za sve one koji traže svestran, pouzdan i učinkovit električni bicikl. Od jutarnjih gradskih gužvi do cjelodnevnih vikend avantura po makadamu i šumama, ovaj bicikl se ističe svojom izdržljivošću, performansama i praktičnošću, čineći ga idealnim suputnikom za sve vrste vožnje. Znam da se ja sigurno neću buniti ako ga PEVEX opet ponudi za Biciklijadu 2025. godine.

Sadržaj nastao u suradnji s PEVEX-om.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije