“Sretan sam što moja djela povezuju američku i hrvatsku kulturnu scenu. Umjetnost nas zbližava bez riječi, ona ima snagu povezivanja, te sam stoga zahvalan svima koji su prepoznali moj trud da hrvatski identitet predstavim američkoj likovnoj publici. Ponosan sam što su večeras na okupu hrvatska i američka diplomacija, prijatelji iz iseljeništva, američki kolekcionari i galeristi jer ja godišnje naslikam najviše šest slika i svaka od njih ima mene cijeloga, kao čovjeka i umjetnika.”
Tim je riječima ekskluzivno za Večernji list splitski slikar Zvonimir Mihanović komentirao svoju samostalnu izložbu u New Yorku otvorenu u utorak navečer u prestižnoj Forbes Galeriji pod nazivom “Spokoj u Hrvatskoj”. Forbesovi, u svijetu poznati i kao kolekcionari umjetnina specijalizirani za slikarstvo 20. stoljeća, svakih nekoliko godina organiziraju izložbu posvećenu nekom svjetski priznatom umjetniku. Na red je došao Mihanović, čija dva djela već krase prostorije Forbesova poslovnog ureda na Broadwayu te salon superluksuzne jahte Highlander 5.
Mihanović je dobio priznanje u svijetu umjetnosti u 1978. godine kada je jedna od njegovih slika prikazana na Salon d’Automne u Grand Palais u Parizu na izložbi europskih umjetnika. Tom je slikom osvojio i nagradu “Best of Show”. Tada su glavni umjetnički kolekcionari prepoznali njegov rad te ga uveli na međunarodnu umjetničku scenu. Poznate galerije u Sjedinjenim Američkim Državama počele su promicati Mihanovićevu umjetnost i organizirati mu izložbe, uključujući i galerije u New Yorku, Chicagu, Palm Beachu, Beverly Hillsu i Aspenu.
Mihanović za američku likovnu scenu ima prepoznatljiv stil slikarstva, priznaju mu likovni kritičari, te posebno naglašavaju njegovo izražavanje suvremenog hiper-realizma, koji ga postavlja među najtraženije i najpriznatije umjetnike danas u svijetu.
“Oduševljen sam izložbom, poštujem rad Zvonimira Mihanovića i on je velika poveznica američkog i hrvatskog naroda“, rekao je James Foley, donedavni američki veleposlanik u Hrvatskoj koji je na otvaranje ove izložbe doputovao iz Washingtona. Na izložbi je bio i prvi američki veleposlanik u Hrvatskoj Peter Galbraith koji je naglasio kako dobro poznaje Mihanovićev umjetnički put te se prisjetio kako su se često družili u Splitu.
Hrvatski veleposlanik pri UN-u Ranko Vilović, koji je pozdravio goste na večeri nakon izložbe u restoranu “Villa Berulia” hrvatskog vlasnika Ive Ivanca, poručio je da Mihanovićeva djela predstavljaju ono najbolje u našoj kulturnoj baštini s kojom se predstavljamo u svijetu. Na izložbi su bili i hrvatski veleposlanik u Washingtonu Joško Paro i dr. Ivan Šimonović, pomoćnik glavnog tajnika UN-a za ljudska prava.
“Velika nam je čast što imamo prigodu ugostiti slikara Zvonimira Mihanovića u galeriji Forbes. Interes za njegova djela nikad ne prestaje unatoč činjenici da godišnje naslika najviše šest slika. Ponosni smo što predstavljamo Mihanovićev rad jer njegova umjetnost nikoga ne ostavlja ravnodušnim”, rekao je Kert Koski, jedan od Mihanovićevih glavnih zastupnika u SAD-u.
Poznata američka kolekcionarka hrvatskog podrijetla Neda Young, koja posjeduje nekoliko Mihanovićevih djela, naglasila je da američki galeristi redovito pitaju za Hrvatsku jer su zainteresirani u stvarnosti vidjeti dalmatinske motive koje poznati slikar predstavlja u svojim radovima. Izložba Zvonimira Mihanovića na Manhattanu jedno je od najvažnijih kulturnih događaja u gradu koji uvijek bira među najboljim svjetskim umjetnicima i nudi im gostoprimstvo.
”U New Yorku imam brojne drage prijatelje, ovo je grad uz koji me vežu osobne i profesionalne uspomene. Motiviran sam da nastavim raditi i za koju godinu predstavim nova djela”, poručio je slikar Mihanović.
Izložena djela mogu se kupiti, a cijene se kreću od 180 do 280 tisuća američkih dolara, što Mihanovića svrstava u red najskupljih, ali i najprodavanijih hrvatskih umjetnika u svijetu.
Izložba ostaje otvorena do 16. veljače 2013. godine.
(1) Prije svega, Mihanovićevo slikarstvo je po meni dobro, radi se o zanatski savršenom hiperrealizmu autentičnih dalmatinskih motiva. Ali, te slike nisu za dekadentnu Ameriku, zemlju gdje se čovjek, ekonomska životinja, potpuno odvojio od prirode. Američkom ispraznom duhu ne možee biti zamjena prirodnog otuđenja niti jedna tako hiperrealistična slika. Ta civilizacija na umoru zna samo za antiumjetnost, ružnoću, fragmentaciju i inverziju svih vrijednosti gdje lijepo, dobro i istinito je postalo ružno, zlo i lažno. Umjetnik zdravog, dinarskog duha je zalutao u zemlju gdje je u estetici ktonsko ili dionizijsko pobijedilo ono apolonsko ili uransko, materijalističko ono duhovno, gdje je vizualno zagađenje i inverzija svih vrijednosti uzelo epidemijske razmjere.