Hrvatski audiovizualni centar ove će godine izdvojiti 1,5 milijuna kuna za proizvodnju i razvoj 13 novih hrvatskih videoigara. Na javni poziv prijavljena je ukupno 31 igra u fazi razvoja projekta te 13 spremnih za produkciju. Budžet svih prijavljenih igara u razvoju iznosio je više od šest milijuna kuna, od čega je od HAVC-a zatraženo oko četiri milijuna, dok je ukupni budžet za proizvodnju igara iznosio više od sedam milijuna kuna, s traženih sufinanciranjem HAVC-a u iznosu od 4,3 milijun kuna. Međutim, mnogi od prijavljenih projekata pali su na neiskustvu – dok filmaši već godinama apliciraju na natječaje HAVC-a, ovo je tek drugi put da je ta mogućnost otvorena autorima hrvatskih videoigara. Primjerice, jedan je istovremeno prijavljen na obje potkategorije, iako je objektivno nemoguće da je istovremeno u obje faze realizacije, ali u HAVC-u kažu da je tih slučajeva ipak manje nego prošle godine.
– S obzirom na to da se radi o drugom javnom pozivu za poticanje razvoja i proizvodnje videoigara, nije iznenađujuće da i dalje veliki udio prijavljenih projekata ima vrlo nisku razinu zrelosti prijavljene dokumentacije. Prijave često imaju problem s konceptualnom snagom, kvalitetno dokumentiranim opsegom projekta, adekvatno granuliranim operativnim planom, dostatnim iskustvom projektnog tima ili troškovnom utemeljenosti. Rezultat opisanog stanja prijava je da su za sufinanciranje proizvodnje predložena i odobrena tri projekta, a za sufinanciranje razvoja, a shodno povećanju raspoloživog budžeta u odnosu na zadnji javni poziv, predloženo je i odobreno čak deset projekata – rekao je umjetnički savjetnik Andrej Kovačević, koji predlaže da se razmotri i zasebna potkategorija debitantske videoigre s obzirom na velik broj prijavitelja s relativno malo iskustva u izradi videoigara, ali s iskustvom u srodnim audiovizualnim djelatnostima.
Među tri projekta kojima je odobrena produkcija najviše pozornosti izaziva "Profesor Baltazar", već iskusnog autora i producenta Aleksandra Gavrilovića, čija je tvrtka Gamechuck za to dobila 260.000 kuna, odnosno 34.507 eura. Videoigra je osmišljena kao puzzle-avantura od 13 samostalnih nivoa od kojih je svaki koncipiran slično kao i epizoda istoimene kultne animirane serije. Prolaskom epizoda igrač otključava dokumentarne snimke u kojima ga informiramo o povijesti Zagrebačke škole animiranog filma te procesu klasične animacije.
Tiny Meow studio za igru "Bura: The Way wind Blows" autorice i producentice Ree Budić, koja je inspiraciju potražila u starodalmatinskoj pretkršćanskoj kulturi, njenim vjerovanjima, običajima i vrijednostima, dobio je 235.000 kuna, odnosno 31.190 eura. Ova avantura prati djevojku Rinu u pet faza njenog života te je prva u antologijskom nizu smještenome u taj svijet.
Na koncu, 110.000 kuna ili 14.600 eura odobreno je tvrtki Yeti Ate My Breakfast, autora i producenta Mihaela Dumančića, za istraživačku simulaciju "Cloudsea", smještenu u svijet letećih otoka inspiriran Europom srednjega vijeka!