Željeznice Srbije prošli su tjedan blokirale ulazak robe iz Hrvatske koja je dolazila željeznicom u organizaciji Agita, tvrtke kćeri HŽ Carga, i to zbog nepodmirenih dugova.
Transportno ograničenje
Tako se u telegramu, koji je 11. lipnja svim šefovima sekcija i svim stanicama na mreži Željeznica Srbije poslala direktorica Sektora za prijevoz robe Senija Bogić Pavlović, među ostalim, navodi da se zbog dugova uvodi transportno ograničenje za sve stanice – uvoz, izvoz i tranzit preko svih graničnih prijelaza za tvrtku Agit – Zagreb. U Srbiju je tako bio zabranjen ulaz za sve pošiljke, ali i za sve prazne vagone čiji je prijevoz organizirao Agit.
U Agitu nam nisu htjeli reći koliki je iznos dugova zbog kojih im je bio blokiran ulaz u Srbiju, no od dobro upućenih doznali smo da je bila riječ o 300.000 eura duga. Mjesečni računi Agita za usluge Željeznica Srbije iznose oko 100.000 eura. Doznajemo da su Srbi pristali pustiti Agitovu robu i vagone opet na svoj teritorij kad im je plaćeno 200.000 eura, odnosno dvomjesečni dug. U Agitu su nam potvrdili da je došlo do blokade, ali da su sve brzo riješili.
– Potvrđujemo da je Agit kroz poslovni odnos po osnovi prijevoznih usluga sa Željeznicama Srbije bilo u dužničko–vjerovničkom odnosu – kazali su nam u tvrtki kćeri HŽ Carga. .
Navode da su dulje vrijeme pregovarali sa Željeznicama Srbije da se sporni dug podmiri putem ustupanja potraživanja koje prema Željeznicama Srbije imaju društva iz sustava hrvatskih željeznica – HŽ Cargo i HŽ Putnički prijevoz ili međusobnim prijebojem potraživanja i dugova između Agita, Željeznica Srbije i Željeznice Federacije BiH.
Bez dodatne štete
– Agit je svoje obveze prema Željeznicama Srbije prije podmirivao na taj način, ali Željeznice Srbije više nisu prihvaćale navedeni model podmirivanja obveza – navode u Agitu.
Dodaju da je prijevozno ograničenje ukinuto odmah nakon podmirenja obveza, nekoliko sati nakon uvođenja i da zbog toga nije pričinjena nikakva šteta.
Od upućenih doznajemo pak da Željeznice Srbije duguju HŽ Cargu oko dva milijuna eura. Stoga je, kažu, apsurdno da su Srbi uveli transportno ograničenje Agitu s obzirom na dug koji oni imaju prema matičnoj tvrtki. Usto, i Željeznice Federacije BiH duguju HŽ Cargu, kažu naši sugovornici, oko šest milijuna eura. Ti su dugovi tako ostali, a Agit, tvrtka kći HŽ Carga, morala je pod pritiskom hitno platiti svoj, znatno niži dug Željeznicama Srbije koje su i dalje dužne HŽ Cargu.
>>Država će u teretni promet HŽ-a ulupati još 915 mil. kuna
Čekaj...mi njima u dugu 300 tisuća eura (200 uplatili)... a oni nama i danas dužni 2 mil.eura ????? E ovo je prevršilo svaku mjeru....Nisam uspio skužiti jel naši traže da se pod hitno plate ta 2 mil eura ...