popisali smo urede, službe, zavode

Znate li koliko nas košta zagrebačka uprava? Napravili smo veliku inventuru i doznali detalje Tomaševićeve 'tvrtke'

Održana tradicionalna zagrebačka  Žbica
JURICA GALOIC
03.10.2023.
u 10:00

Kada je Tomislav Tomašević postao gradonačelnik, jedna od prvih najava bila je rezanje viškova i preustroj u gradskoj upravi. U njoj je trenutačno, dakle, 2966 ljudi, a prema podacima koje redovno naručuje Ured za strategijsko planiranje i razvoj, u proljeće 2021. bilo ih je 3166

Gradski megaured, kako se nerijetko naziva onaj koji je u zagrebačkoj upravi zadužen za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo i komunalne poslove, postat će još veći, odnosno brojniji, budući da 14 novih ljudi planiraju uposliti na različitim funkcijama u četiri odjela pri Sektoru za građenje i sanaciju oštećenih objekata društvenih djelatnosti i stambenih objekata.

Natječaj traje do sredine tjedna, a uspiju li pronaći adekvatne kandidate za svih 14 pozicija, broj zaposlenih u tijelima Grada narast će na 2980. S obzirom na to da postoji potreba za novim setom radne snage, u svojevrsnoj inventuri gradske uprave provjerili smo koliko je zaposlenih ljudi u uredima, zavodima i službama te koliki udio proračuna odlazi na njihove plaće.

Srezali za dvije stotine

A kako nam odgovaraju u Gradu, prema podacima koje su prikupili do 21. rujna imaju 2966 službenika i namještenika, a najviše, njih 625, radi upravo u megauredu. To su ljudi koji se, među ostalim, brinu o građevinskim projektima u Zagrebu, izdavanju lokacijskih, građevinskih i uporabnih dozvola, održavanju komunalne infrastrukture, obnovi zgrada oštećenih u potresu...

Druga najbrojnija jest Služba za informacijski sustav i tehničke poslove, a ima 328 zaposlenih, što je gotovo upola manje nego u megauredu. Cilj im je i korak po korak uvoditi digitalizaciju u gradske službe pa činjenicu da ćete se, primjerice, uz standardnu papirnatu opciju na javni poziv za uklanjanje grafita ili na natječaj za stipendije moći prijaviti i online, možete zahvaliti upravo njima.

>>VEZANI ČLANCI: 

Treći na listi po kvantiteti kadra jest Ured za gospodarstvo, ekološku održivost i strategijsko planiranje, u kojem radi 257 ljudi, a ondje se pak brinu o gospodarskom razvoju, obrtnicima i poduzetnicima, turizmu, ugostiteljstvu, zaštiti okoliša... Najmanje zaposlenih, 26, ima u Uredu za unutarnju reviziju i kontrolu, u Zavodu za zaštitu spomenika kulture i prirode, gdje ih je 44, te pri stručnoj službi Gradske skupštine, u kojoj je 47 ljudi.

Kada je Tomislav Tomašević postao gradonačelnik, jedna od prvih najava bila je rezanje viškova i preustroj u gradskoj upravi. U njoj je trenutačno, dakle, 2966 ljudi, a prema podacima koje redovno naručuje Ured za strategijsko planiranje i razvoj, u proljeće 2021. bilo ih je 3166. Godinu prije brojka je dosegnula 3231 službenika i namještenika, u 2019. bilo ih je 3165, a u 2018. bilježilo se 3022 osobe.

Na upit o protoku zaposlenika u posljednje dvije godine, otkako je Tomašević došao na vlast, u gradskoj upravi odgovaraju kako je u tom razdoblju 351 službenik otpušten, a zaposleno ih je 154. Zanimalo nas je, naravno, i koliko Zagrepčane košta gradska uprava, odnosno koliki postotak proračuna odlazi na plaće zaposlenika.

Nakon preustroja 11 manje

– Ukupni rashodi u prošloj godini, kada je riječ o bruto plaćama u gradskim uredima, zavodima i službama, iznose 76,9 milijuna eura, odnosno 6,02 posto proračuna za 2022. – odgovaraju u Gradu pa dodaju da je lanjski proračun iznosio 1,2 milijarde eura.

Otkako je uspostavljena Tomaševićeva administracija, promjena je, dakako, bilo i na vrhovnim pozicijama gradskih ureda i službi, odnosno u redovima pročelnika. Odluka o spajanju ureda u ljeto 2021. prošla je na zasjedanju Skupštine, čime je omogućen preustroj gradske uprave, a na snagu je stupio u listopadu.

Tako se gradska uprava sad sastoji od 16 ureda, što je 11 manje nego u doba gradonačelnika Milana Bandića. Dvije godine poslije, međutim, pet upravnih tijela u Gradu još je bez pročelnika, odnosno na tim se pozicijama trenutačno nalaze vršitelji dužnosti. Posljednji su pročelnici imenovani u veljači, i to u tri najmnogoljudnija ureda te u Stručnoj službi gradske uprave.

>>VEZANI ČLANCI: 

– Temeljem natječaja imenovano je 11 pročelnika. U tijeku je natječaj za pročelnika Gradskog ureda za upravljanje imovinom i stanovanje, a u pripremi je i natječaj za pročelnika Gradskog ureda za financije i javnu nabavu. U još tri tijela određeni su službenici koji privremeno obavljaju poslove pročelnika, do imenovanja temeljem javnog natječaja – kažu u Gradu.

A prema podacima sa službenih stranica, v. d. pročelnike još imaju i uredi za opću upravu i imovinskopravne poslove te za katastar i geodetske poslove, kao i Stručna služba Gradske skupštine. 

>>VIDEO: Postavljaju se podzemni spremnici za otpad na Strossmayerovom trgu

Komentara 2

RA
Raff2
11:50 03.10.2023.

Jedne otpustiš, svoje zaposliš. Koliko su stručni pokazuje odluka Vlade RH da izdvoji 160 milijuna eura za domove za starije i nemoćne. Javili se zainteresirani iz Županija i lokalnih samouprava iz cijele RH na natječaje a Zagreb ili zaboravio ili neznanje ili...možda im ne trebaju starački domovi. Vjerovatno i nesposobnost gradske Zg uprave.

Avatar neugodan
neugodan
10:07 04.10.2023.

gdje je nestala rupa od 800 otpustenih u prvome valu?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije