Ken Block

Poginuo je vozač, kaskader i automobilska ikona koji je živio za adrenalin i brzinu

storyeditor/2023-01-03/PXL_NEW_031122_96579300.jpg
04.01.2023.
u 13:50

Nakon što je prodao svoj udio u tvrtki DC Shoes, poslovni fokus prebacio je na kompaniju Hoonigan Industries, marku odjeće za automobilske entuzijaste. U siječnju 2021. Hoonigan Racing Division i Ford Performance objavili su da se razilaze nakon jedanaest godina. U travnju je Block objavio da će se vratiti u Subaru, a već u rujnu najavio je da će sklopiti novo partnerstvo s Audijem za "zajedničke projekte u području električne mobilnosti".

Profesionalni reli vozač Ken Block poginuo je u nesreći s motornim saonicama u 55. godini u Utahu, izvijestio je njegov tim Hoonigan Racing. U okrugu Wasatch, na području Mill Hollow vozio se po strmoj padini i u jednom trenutku saonice su se prevrnule te ga poklopile. Preminuo je na mjestu nesreće, priopćio je šerifov ured.

Videoigrice i TV nastupi

– Ken je bio vizionar, pionir i ikona. I, što je najvažnije, otac i muž. Jako će nam nedostajati – napisali su njegovi suradnici. Block je karijeru počeo 2005. godine, kad je proglašen početnikom godine u Rally America Championshipu. No, prije toga bavio se skateboardom i snowboardom. Obožavao je adrenalinske sportove i brzinu. Natjecao se u Svjetskom prvenstvu u reliju i osvajao medalje u klasičnom reliju i mnogim drugim disciplinama motosporta poput X Gamesa. Okušao se i kao poduzetnik, pokrenuo je tvrtku specijaliziranu za sportsku obuću DC Shoes i producirao videoseriju "Gymkhana", koja prikazuje njegovu vožnju opasnim stazama i poligonima s preprekama u Subaru Imprezi i Fordovim vozilima, poput Fieste i Mustanga. Postao je influencer s milijunima sljedbenika. Serija je, prenose američki mediji, skupila stotine milijuna pregleda na YouTubeu i donijela mu slavu. Neke su objave imale i po pola milijarde pregleda! Gymkhana je vrsta motosporta, u Australiji i Novom Zelandu poznata i kao motorkhana ili kao autotesting u Ujedinjenom Kraljevstvu i Irskoj. Ime gymkhana posuđeno je od konjičke discipline, a cilj je u što kraćem roku i sa što manje pogrešaka proći stazu s preprekama u obliku čunjeva, guma i bačava. Vozač manevrira po stazi različitim tehnikama vožnje, a za razliku od tradicionalnih autokros vožnji, gymkhana od vozača zahtijeva vratolomije, okretaje od 180 i 360 stupnjeva, izvođenje "osmica" i drugo. I driftanje se, dakako, preporučuje. Gymkhana, uglavnom, zahtijeva jaku mentalnu koncentraciju i pamćenje, a Block je tu bio na svom terenu.

Nakon što je prodao svoj udio u tvrtki DC Shoes, poslovni fokus prebacio je na kompaniju Hoonigan Industries, marku odjeće za automobilske entuzijaste. U siječnju 2021. Hoonigan Racing Division i Ford Performance objavili su da se razilaze nakon jedanaest godina. U travnju je Block objavio da će se vratiti u Subaru, a već u rujnu najavio je da će sklopiti novo partnerstvo s Audijem za "zajedničke projekte u području električne mobilnosti".

Za BBC-jevu emisiju "Top Gear" Block je izveo Jamesa Maya na vožnju u kalifornijskoj zračnoj luci Inyokern. U epizodi emitiranoj 2010. Block je u Reliant Robinu vozio testnom stazom i prevrnuo se; srećom, ostao je neozlijeđen. U jednom od videa nazvanom "The Hollywood Megamercial" juri oko dvorane Universalova filmskog studija. Sa suradnicima iz DC Shoesa sudjelovao je na poznatom reliju Gumball 3000 s tri modificirana Subarua WRX ST iz 2004. godine. Pojavio se i u tri dijela Codemastersove videoigrice "Dirt racing", a u videoigri "Need for Speed" iz 2015. pojavljuje se kao ikona stila. Njegovi automobili prikazani su u Microsoftovoj seriji trkaćih videoigara "Forza Horizon". Prije dvije godine potpisao je partnerstvo s drag racing igrom "CSR Racing 2". Za emisiju "Stunt Junkies" na Discovery Channelu u svom reli automobilu Subaru WRX STi preletio je u zraku 52 metra uz maksimalnu visinu od gotovo osam metara! Block drži svjetski rekord u kategoriji najbržeg ratraka na svijetu, zapravo modificirani Ford Raptor nazvan RaptorTrax. Pojavio se i u epizodi nanovo pokrenutog BBC-jeva legendarnog "Top Geara". Vozio se po Londonu s glumcem i voditeljem Mattom LeBlancom, najpoznatijem po ulozi Joeya u "Prijateljima".

No, oko te epizode podigla se prašina nakon što je otkriveno da su Block i LeBlanc izvodili vratolomije ostavljajući crne tragove guma u blizini poznatih spomenika. BBC se zbog toga ispričao, a sporna snimka nije emitirana. U povodu Blockove smrti oglasio se i bivši voditelj "Top Geara" James May.

http://

Cijeli ured zinuo u čudu

"RIP Ken Block, hvala za neke urnebesne dane. Ovo je komad o driftanju s aerodroma godinama unatrag", tvitao je May i objavio videoisječak. Tanner Foust, koji je vodio američku verziju "Top Geara", napisao je da je Block bio nevjerojatna osoba od koje se moglo puno toga naučiti u posljednja dva desetljeća. Kenov utjecaj na svijet automobila bio je nemjerljiv, naglasio je, a osim što je dao velik doprinos u popularizaciji motosporta, Ken Block je, iznad svega, bio odan obiteljski čovjek (iza njega su ostali supruga Lucy i djeca). Predsjednik Međunarodne automobilske federacije (FIA) Mohammed Ben Sulayem rekao je da je Block bio inspiracija za sve i pravi džentlmen u tom sportu. Alex Renton, izvršni producent "Top Geara", smatra da je Block bio pionir u automobilskoj industriji. Prisjetio se kako su, kad je 2008. Block objavio "Gymkhanu 1", cijeli ured "Top Geara" zinuo u čudu. 

O automobilima na struju: "Zvuči zabavno!"

Ken Block iznenadio je pratitelje kad je u seriji "Gymkhana" motore s unutarnjim izgaranjem koji bljuju plamen i paraju uši zamijenio – vozilom na struju. Stiglo je doba Electrikhane u suradnji s Audijem i rodio se Audi S1 ​​e-tron quattro Hoonitron, inspiriran legendarnim Audijem Sport Quattro S1. Objasnio je zašto je prešao na električnu energiju. U intervjuu za The Drive, jednom od posljednjih koje je dao, rekao je da mu se sviđa činjenica da kao ljudska vrsta možda možemo pronaći bolje načine kretanja po planetu od nečega što izbacuje dim. – I to bi bilo super. Volim svoje motore s unutarnjim izgaranjem, ali sam također shvatio što rade i što je potrebno za stvaranje toga goriva. Općenito, samo želim pokušati poboljšati sve što možemo kako bismo svoje društvo i čovječanstvo učinili boljim. Ako mogu trkaću stazu obići brže i to na čišći način, odlično. Zvuči zabavno – rekao je Block.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije