KERS

Samo Renault starta s KERS-om, možda i Ferrari

26.03.2009.
u 10:24

Sustav za pohranu kinetičke energije (KERS) na početku je testiranja pred inženjere postavio velik problem – statički elektricitet, zapravo, gomilu statičkog elektriciteta.

Većina je momčadi zbog mogućih opasnosti i kratkog vremena za testiranje i implementaciju sustava tražila od Svjetske automobilističke organizacije (FIA) da se na neko vrijeme odgodi uvođenje KERS-a, pogotovo nakon što je mehaničar Saubera doživio strujni udar, a još i više poslije požara u Red Bullovoj tvornici prilikom testiranja.

Statički elektricitet bio je u početku vrlo opasan i za vozače i za službene osobe. Bilo je puno priče o uvođenju gumenih odijela za pilote i rukavica za inženjere i organizatore utrka. Mnogi su se pribojavali da bi vozači mogli imati mnogo teškoća pri izlasku iz bolida, da bez dodatne zaštite neće smjeti rukom dirati bolid i nogom stajati na zemlji jer bi se time zatvorio strujni krug. Službene su osobe, pak, bile ugrožene dok su po stazi skupljale nabijene dijelove u sudaru stradalog bolida.

U međuvremenu su inženjeri problem svladali. Tako barem kažu. A i uspjeli su smanjiti težinu KERS-a s prvotnih četrdesetak kilogram na prihvatljivijih dvadesetak.

No, na startu nove sezone samo je Renault potvrdio da će se u Australiji koristiti KERS-om, a nagađa se da bi to u Melbourneu mogao učiniti i Ferrari.

Druge momčadi još uvijek nisu potpuno zadovoljne konačnim proizvodom te su najavile da će se sustavom za pohranu kinetičke energije koristiti tek nešto kasnije tijekom sezone.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije