Terminal Brajdica

Za tri godine riječka luka imat će novu obalu za XXL brodove

brajdica (1)
Foto: Goran Kovačić/Pixsell
1/3
16.04.2010.
u 16:59

Izvođač radova je GP Krk s partnerima, a za posao vrijedan 26 milijuna eura izborili su se na međunarodnom natječaju prema pravilima Svjetske banke.

Proširenje kontejnerskog terminala Brajdica, odnosno druga faza gradnje, kojom će terminal dobiti novih 330 metara obale i površinu od 50 tisuća četvornih metara, i službeno je počelo. Posao vrijedan 26 milijuna eura povjeren je domaćem izvođaču, GP-u Krk i njegovim partnerima, zagrebačkom Viaduktu i Primorju iz Ajdovščine, koji su se obvezali novu obalu sagraditi u roku 36 mjeseci.

Rok gradnje 36 mjeseci
Na mjestu gdje će se krajem 2012. godine “slagati” kontejneri oformljeno je gradilište, izvode se zemljani radovi, a u betonari se izrađuju betonski blokovi za novu obalu. No, pravi radovi tek će se zahuktati sljedećih mjeseci, a njihovo izvođenje neće smetati normalnom radu terminala Brajdica, uz čiju sadašnju obalu pristaju kontejnerski brodovi. Gradilište su obišli i ravnatelj Lučke uprave Bojan Hlača, predsjednik uprave Luke Denis Vukorepa i prvi čovjek GP-a Krk Josip Purić sa suradnicima. Uvjereni su da će se i ovaj projekt, jedan od većih zahvata projekta Rijeka Gateway, biti završen u roku. Gradnja nove obale terminala financira se iz kredita Svjetske banke i državnog proračuna, a ponuda GP-a Krk bila je najpovoljnija od šest ponuda stranih i domaćih tvrtki koje su prošle proceduru prema pravilima Svjetske banke.

Gaz 14 metara
Premda će Brajdica biti gotova tek za tri godine, megakontejnerski brodovi koji “nose” više od 6000 tisuća kontejnera moći će u Rijeku pristajati i prije završetka radova. Naime, u godinu i pol planira se urediti prvih stotinjak metara nove obale pa bi na tome potezu bio osiguran gaz od 14 metara za takve, najmodernije kontejnerske brodove. Na taj bi način dio novih operativnih površina Brajdice mogao biti predan na korištenje u fazama pa bi se tako postupno povećavao kapacitet Brajdice, koja je, prema godišnjem prometu, najjači terminal riječke Luke.

Kada Brajdica bude dograđena, s novom obalom imat će kapacitet od 400 tisuća kontejnera godišnje, što se danas, kada je zbog krize smanjen kontejnerski promet, može činiti preambicioznim, no najave brodara potvrđuju da za “zlatni teret” Rijeka ostaje važno odredište.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije