Citroënov pir u Parizu!

Citroen
10.10.2009.
u 21:42

Zagledan u budućnost, gdje Citroën opet planira stvarati daleko osebujnije kreacije no što to danas čini, marljivi su Francuzi provozali i modele koji su privukli najviše pažnje.

Malo se automobilskih tvrtki može pohvaliti toliko različitim nasljeđem kao Citroën. Tijekom 90 godina slavne povijesti u portfelju prošlosti ravnopravno su se našli najrazličitiji primjerci.

Brojna je publika u spontanom defileu, dostojnom Tour de Francea, samim središtem Pariza, od Trocadera pa sve do Champs-Elyseesa, jednostavno uživala u rijetko zamislivim prizorima. Nije to bilo samo zbog iznimno rijetkih modela, što se vide svakih nekoliko godina, već i zbog jedinstvenog, neponovljivog ugođaja.

Vrijedni i do 300.000 €

Najstariji primjerci s početaka motorizacije, poput legendarne Rosalie, ravnopravno su paradirali uz najpoznatije kreacije svih vremena kao što je 2 CV, tehnološke ikone a’la ID/DS, razigrane kreacije poput BX-a ili CX-a, terenske osebujnosti Meharija, te WRC-a ili Pariz-Dakar pobjednika.

Njima uz bok stali su rijetki sportski prototipovi, ali i jedinstvene ikone stila iz doba suradnje s Maseratijem, kada su nastali modeli SM i SM Opera. Nedostajale su tek posebno prerađene predsjedničke limuzine iz De Gaulleova vremena.

Bilo je tu i rijetkih i vrijednih automobila, podjednako. Raspon vrijednosti kretao se od desetak tisuća eura, preko prosječnih 40-50.000, ali i uz priličnu brojnost vozila čija vrijednost s lakoćom prelazi 100, 200, pa čak i 300.000 eura.

Ono najljepše u svemu je odnos prosječnog Francuza prema vrijednim starinama. Savršen je. Takav i treba biti, jer jedino odnos prema nenadoknadivoj baštini širi tehničku kulturu. Nama je tako što nepojmljivo, jer potječemo iz sredine gdje se stari automobili doživljavaju tek kao osnova za recikliranje, a neki nazovi stručni magazini svojom se sramotnom rabotom uništavanja spomenika na kotačima i diče pod nazovi ekološkim parolama.

Razgovarajući s ponosnim vlasnicima, naišli smo na drage i susretljive svakodnevne ljude, okupljene oko brojnih klubova koji njeguju tradiciju i strpljivo čuvaju blago na kotačima. Nerijetko su i sami zatečeni publicitetom koji njihovi automobili svugdje dobivaju, pa su se ovdje osjećali posebno. S razlogom.

Model GT u 19 primjeraka

Mi smo od svih 90 modela te prohladne pariške večeri odabrali udobnost. Poslovičnu i francusku. Vozili smo se u DS-u iz 1968. I uživali.

Zagledan u budućnost, gdje Citroën opet planira stvarati daleko osebujnije kreacije no što to danas čini, marljivi su Francuzi provozali i modele koji su privukli najviše pažnje. Uz C3 nove generacije i DS 3, koji se već nalaze pred prodajnim salonima, najviše su pažnje privukli svježi koncept Revolte, te GT kreacija.

Dok je Revolte hommage legendarnom 2 CV s danas potpuno neobično riješenim sklopivim kožnim krovom, GT dolazi iz kompjutorske igrice, te označava sasvim novo doba Citroëna. Neslužbeno saznajemo kako će GT ipak u serijsku proizvodnju, te da će biti proizvedena limitirana serija od 19 primjeraka.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije