druga generacija

Đaci iz OŠ Otok: Cijeli razred svira blokflautu, tako rješavamo i matematičke zadatke

Zagreb: Učenici 4c razreda OŠ Otok na satu glazbenog sviraju blok flaute
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
1/24
01.07.2024.
u 08:00

Tonovi su pribrojnici, primjerice, pa moraju dobro slušati, zapamtiti ih i u glavi izračunati rezultat te potom, također koristeći se glazbalom, odgovoriti na postavljeno pitanje

Lagana melodija kojom nas dočekuju učenici 4. c razreda Osnovne škole Otok, objašnjavaju učiteljice Mirela Mlinarec i Jelena Acman, japanska je uspavanka “Suo Gân”, a vješti je đaci sviraju na blokflautama, i to u dvoglasu. S malenim se instrumentom druže od početka školovanja, a svira ga cijeli razred. I ne čuje se samo na glazbenom, već znaju, govore, odsvirati i matematičke zadatke.

Znak da treba sjesti u klupe

Sve je počelo kada je Jelena Acman odlučila vidjeti kako blokflauta može pripomoći u nastavi pa se već osam godina u školi u Sloboštini koristi i u brojne druge svrhe. Primjerice, za smirivanje djece, kada učiteljica svira određenu melodiju, a đaci automatski sjedaju u svoje klupe, objašnjava nam. Koriste je i u izvannastavnoj aktivnosti, ali i na satovima matematike.

VEZANI ČLANCI: 

– Učenici moraju čuti što se svira te računsku radnju izračunati u glavi i odsvirati rezultat. Primjerice, ja im kažem “prvi pribrojnik je...” pa odsviram određene tonove, “drugi pribrojnik je...” pa odsviram druge tonove. Čim su pribrojnici u pitanju, odmah moraju znati da je riječ o zbrajanju pa dok ja sviram, oni slušaju, pamte, u glavi izračunaju rezultat te ga odsviraju. Kada dođu dvoznamenkasti brojevi, sviramo ih tako da su niži tonovi jedinice, viši desetice. A nakon što dođu troznamenkasti brojevi, još viši tonovi stotice. Moraju pamtiti, što zna biti i izazovno, neću lagati – pokušava dočarati Jelena Acman, koja je završila Institut za Waldorfsku pedagogiju i ondje se prvi put susrela s blokflautom.

Pedagogija je to koja se temelji na ideji holističkog obrazovanja pa joj je cilj razvijati intelektualne, emocionalne i fizičke sposobnosti učenika. – A ovaj način učenja odlično funkcionira. Djeci je puno zanimljivije, koncentriraniji su, pažnja im je usmjerena na zadatak, a i uključena su sva osjetila, moraju čuti, moraju računati, a kasnije trebaju odsvirati. Tako da je zadatak postavljen na višu razinu – objašnjava.

05.06.2024., Zagreb - Ucenici 4c razreda OS Otok pod satom glazbenog odgoja sviraju blok flaute. Photo: Davor Puklavec/PIXSELL
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Na taj se način pak školuju već dvije generacije učenika Osnovne škole Otok. Prve tri godine uče isključivo metodom oponašanja, učiteljica svira neku melodiju, a đaci promatraju kako postavlja prste na instrument, kako diše i proizvodi zvukove. Istovremeno slušaju melodiju i ritam, a zatim to pokušavaju ponoviti. Onda u četvrtom razredu učiteljica glazbenog Mirela Mlinarec s njima prolazi note i povezuje u cjelinu sve što su do tada radili.

Takav pristup, napominje Jelena Acman, u Zagrebu uz OŠ Otok njeguje tek Waldorfska škola, a u ostalima blokflaute postoje samo u sklopu izvannastavnih aktivnosti. Pritom ih svira nekoliko učenika, a ne cijeli razredi, kao što je to u Sloboštini. A pripadnici prve generacije programa, Vito Eškinja i Frida Lončar iz 8. c razreda, cijelo svoje školovanje u rukama imaju blokflaute. Slažu se da im je najveći izazov bio držati cijeli jedan ton, odnosno naučiti puhati a da se ne umore.

VEZANI ČLANCI: 

Benefita pak ima puno, ističu učiteljice koje uspoređuju razrede koji imaju integriranu blokflautu u nastavu s onima koji nemaju. – Đaci kojima je pažnja jako vrludala tijekom godina sviranja postali su jako koncentrirani, imaju puno bolje slušne tehnike od učenika ostalih razreda, razviju finu motoriku u prstima i dišu. Da, svi mi dišemo, ali pitanje je tko zna dobro disati. Isto tako, svi mi čujemo, ali pitanje je tko zna dobro slušati. A pokazalo se da ova djeca uistinu znaju pa time i puno bolje odgovaraju na pitanja – objašnjava Mirela Mlinarec.

Melodija za mamin rođendan

Margareta Muratović, učenica četvrtog razreda, blokflautu je toliko zavoljela da je svira i kod kuće. Ipak, na početku nije bilo lako, priznaje. – Kada smo prvi put vidjeli kutiju s instrumentima koju je učiteljica donijela, svi smo se malo začudili – govori Margareta, kojoj je, dodaje, najizazovnije bilo koncentrirati se na sviranje dok netko pored nje pjeva. Kao i na dvoglasno sviranje, u kojemu su svi đaci iz 4. c razreda sada pravi majstori.

Ono što nije mogla usavršiti u školi, napominje, vježbala je doma, a svojim talentom često razveseli i ukućane. – Mami sam za Majčin dan i za rođendan osmislila melodiju koju sam nazvala “Najdraža mama”. Zvuči poput uspavanke s ponekim skokovima u više tonove – kaže nam učenica koja upravo takve melodije najviše voli svirati. 

GALERIJA Uz misno slavlje i lovački gulaš u župi u Bešićima obilježena svetkovina sv. Petra i Pavla

Zagreb: Učenici 4c razreda OŠ Otok na satu glazbenog sviraju blok flaute
1/19

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije