trgovački lanac

Do kraja godine dionice Studenca u ponudi na burzama u Zagrebu i Varšavi?

Šibenik: Trgovački lanac "Studenac" preuzeo trgovine "Pemo"
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL
1/3
18.06.2024.
u 17:13

U proteklih šest godina Studenac je više nego utrostručio svoju mrežu trgovina – na više od 1250, šireći se diljem Hrvatske organski, odnosno otvaranjem novih vlastitih trgovina, te preuzimanjem i integracijom lokalnih i regionalnih trgovačkih lanaca

Studenac, najbrže rastući trgovački lanac u Hrvatskoj po prihodima u proteklih pet godina, do kraja ove godine mogao bi biti izlistan na burzama u Varšavi i Zagrebu, objavio je poljski PAP Biznes. Prema neslužbenim informacijama PAP Biznesa, u konzorciju koji će ponuditi dionice omiške tvrtke koju je 2018. preuzeo fond Enterprise Investors, bit će JP Morgan, Jefferies, Erste Bank i Santander Bank. Anna Czywczyńska, direktorica komunikacija i javnih poslova EI-ja odbila je Poljacima komentirati te informacije, a na naš upit omiškom Studencu stigao je odgovor iz Enterprise Investorsa: "Kao stvar principa, ne komentiramo tržišne špekulacije u vezi s našim investicijskim strategijama".

Inače, Studenac je danas najavio kako će do iduće godine upravljati novim distribucijskim centrom u Velikoj Gorici. Novi objekt prostirat će se na više od 36 tisuća četvornih metara što u konačnici podrazumijeva i približno 500 novih radnih mjesta. Distribucijski centar u Velikoj Gorici omogućit će daljnju implementaciju najnovijih rješenja za dodatno poboljšanje učinkovitosti i kapaciteta logističke mreže kompanije, osiguravati kraće vrijeme isporuke do trgovina te dodatno unaprijediti suradnju s dobavljačima. Studenac trenutačno upravlja središnjim distribucijskim centrom u Dugopolju te regionalnim skladištima u Zadru, Dubrovniku, Pazinu, Zagrebu i Kutini.

- Od 2018. godine do danas, Studenac se od lokalnog trgovačkog lanca pozicionirao među nacionalne lidere u maloprodajnom sektoru u Hrvatskoj - izjavio je Dragan Baškarad, član Uprave za operativne poslove Studenca. - Dok provodimo našu strategiju rasta, nastavljamo ulagati u naše poslovanje kako bismo i dalje ispunjavali očekivanja naših kupaca za visokokvalitetnim i svježim proizvodima. Očekujemo da će rješenja koja ćemo implementirati u novom centru osigurati najveću moguću učinkovitost našeg lanca opskrbe.

– Izgradnja novog distribucijskog centra čije otvaranje planiramo u drugom kvartalu 2025. još je jedan značajan iskorak u našem poslovanju. Dobro optimiziran opskrbni lanac jedna je od konkurentskih prednosti Studenca i na njoj ćemo temeljiti daljnji razvoj naše mreže susjedskih trgovina – istaknuo je Michal Senczuk, predsjednik Uprave Studenca.

VEZANI ČLANCI:

Objekt će biti opremljen novim sustavom upravljanja skladištem (WMS) koji će integrirati sve operacije te automatskim sustavom nadopune koji će optimizirati razinu zaliha u cijeloj mreži. Također, uključivat će ekološki prihvatljiva rješenja, poput sveobuhvatnog sustava upravljanja otpadom i solarnih panela na krovu. Dodatnom unaprjeđenju logističkih procesa Studenca zasigurno će doprinijeti i izvrsna prometna povezanost lokacije u Velikoj Gorici s čitavom Hrvatskom.

Projekt se provodi u suradnji s tvrtkom Log Expert i uz podršku konzultantske kuće Graphene Partners, specijalizirane za savjetovanje u upravljanju lancem opskrbe. U proteklih šest godina Studenac je više nego utrostručio svoju mrežu trgovina – na više od 1250, šireći se diljem Hrvatske organski, odnosno otvaranjem novih vlastitih trgovina, te preuzimanjem i integracijom lokalnih i regionalnih trgovačkih lanaca. Zaključeno je osam značajnih akvizicija koje su rezultirale preuzimanjem više od 650 trgovina, a otvoreno je i gotovo 400 novih. Do kraja 2023. zapošljavao je više od 6000 radnika. Prema podacima Fine, ukupni prihodi tog trgovačkog lanca u Hrvatskoj, 6. u Top 10 trgovaca, lani su iznosili 659,1 milijun eura, a dobit gotovo 3,5 milijuna eura. Dugoročna strategija kompanije, tvrdi se, usmjerena je na dodatno povećanje tržišnog udjela i jačanje pozicije najbrže rastućeg trgovačkog lanca kroz nastavak širenja mreže trgovina, ulaganje u postojeću te kontinuirane inovacije. S druge strane, nije tajna, čeka se i potencijalni kupac za Studenac, s obzirom na to da je uobičajena politika EI-ja da zdravim kompanijama koje je akvizirao najmanje utrostruči vrijednost i proda ih dalje, u pravilu u roku oko pet godina. Novac kod njih, kazali su nedavno, ima ‘ograničeno’ trajanje s obzirom na ulagače.

Najljepša stvar s equity fondovima je, kazao je nedavno Michal Kedzia, partner u poljskom equity fondu Enterprise Investors (koji je, osim Studenca, u Hrvatskoj i vlasnik Pan-peka i Intersporta), "da ništa ne trebaju forsirati, a kad taj dan dođe, bit će to brz proces izlaska". No sve su glasnija šaputanja kako je za Studenac najzainteresiraniji diskonter Biedronka, koji je u Poljskoj glavni konkurent Lidlu, ima trgovine u više od 1300 gradova, a krajem lanjske godine imao je 3569 poslovnica, godišnji prihod od 21,5 milijardi eura te dvoznamenkasti rast u zadnje dvije godine. Inače je u vlasništvu portugalske tvrtke Jerónimo Martins.

 

GALERIJA Pogledajte kako se građani i turisti nose s vrućinama
Šibenik: Trgovački lanac "Studenac" preuzeo trgovine "Pemo"
1/32

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije